DobreWahacze.pl

Serwis ten powstał w celu zebrania informacji oraz opinii o wahaczach i kompletach wahaczy, produkowanych przez firmę Master-Sport Automobiltechnik (MS) GmbH.

http://ms-shop.eu/show-vquery-wahacz-vwhere-ws-vhow-d

W sieci pojawia się wiele pytań typu

Wahacze – MS Sport – Kto jeździ na MS (opinie) ?
Wahacze MS ktoś zakładał ?
Zawieszenie MASTER-SPORT ?
Wahacze wytrzymałość ?

 

Liczę że moja praca pozwoli Wam w podjęciu właściwej decyzji, liczę też na wasze opinie ;P

47 Responses to Opinie WAHACZE MS

  1. Czesio pisze:

    witam,u mnie bylo tak ponad rok temu kupilem komplet wachaczy master sport z tej strony
    http://www.unto.pl/wahacze-audi-audi-p-668.html i zalozylem je przy przebiegu 233 tys teraz mam najechane 256 tys i jak narazienic sienie dzieje dodam ze jedze tylko po polsce.tylko cos ostatnio zaczelo piszczec przy skrecaniu i musze to sprawdzic,moze koncowki drazkow.zaplacilem za komplet 550zl teraz widze ze sa drozsze.jestem ciekaw ile jescze wytrzymaja,jak sie sypna nie omieszkam napisac o tym jak narazie jest ok.pare dni temu zona wjechala w diure w drodze tak ze opone szlak trafil i felga pogieta zawias przezyl ale moze sie okazac cos innego po jakims czasie.zobaczymy

  2. matijas pisze:

    kolega mia MS i smigał na nich już przez 42tyś km

    • Czesio pisze:

      matijas – nich jak nawet wytrzymaja 40 tys to i tak beda sie opłacać, dlugo na nich smigam,jezdze dosyc ciezko i nie oszczedzam samochodu zbytnio.za taka cene to i tak oplacany interes a sam je wymienialem wiec zadnych dodatkowych kosztow poza zbierznoscia.jak sie sypna to pewnie znowu je kupie bo wydaje mi sie ze za taka cene warto

  3. AreK pisze:

    koledzy ja zrobilem narazie na Master Sportach 23000 tys i przedwczoraj bylem na stacji diagnostycznej i wszystko w jak najlepszym porzadku , tak wiec jestem zadowolony co do jakosci i ceny tego zawieszenia.

  4. moro pisze:

    Polecam jednak lekturę http://www.a4-klub.pl/smf/all_b5_master_sport_opinie_i_test_online_wahaczy-t24247.0.html

    ja dziś oddałem na wymianę. Kupiłem Master Sport po przeczytaniu tego wątku z forum A4 bo ceny Lemforderów są zabójcze a zrobię na nich może troche wiecej a są droższe 3 razy.

  5. szybki pisze:

    jak dbasz, tak masz … na MS zrobiłem na białostockich drogach około 30tyś km – i powiem że jestem zadowolony – nic nie stuka i nie nosi. Dziury staram się omijać, jednak nie wszystkie się da :) tak się zastanawiam, ile ludzie robią kilometrów na Lemforderach … 50-80tyś? Powiedzmy, że MS mi teraz padną (przy 30tyś km), to i tak wolę zapłacić 3x po 400zł za MS, niż 1800 za LM i mieć częściej nową zawiechę – koszty wymiany odpadają, bo naprawiam sam. Z drugiej strony wątpię, czy ktoś zrobi te 90tyś na LM … tak więc, jeżeli cię stać, kupuj Lemfordery itp., jeżeli nie – MS itp.

  6. Tomhatta pisze:

    Witam
    Czy ktos z państwa montował zawieszenie tej firmy w swoim samochodzie?
    Ciekaw jestem opinii na temat jej produktów..

  7. Anonim pisze:

    Ponawiam pytanie kolegi Tomhatta czy ktoś jeszcze może skusił się na założenie tych wahaczy. Obecnie na allegro można je kupić już za 550 zł. Nie za bardzo wierzę w tanie części zamienne, ale może to akurat nie jest bubel. Ponoć coś ulepszyli i chwalą się dobrą jakością.

  8. moro pisze:

    Trzeba uświadomić sobie że Lemfordery które szły na 1 montaż to nie te same które można kupić teraz (nie mówię tu o podróbkach z allegro). Wole MS bo nie mam zamiaru przepłacać. Jakby oryginal LM kosztował 800 zł to był na nie dołożył ale nie cena 1600zł :/

  9. Siemaha pisze:

    Witam
    Ja mam założony cały komplet na przód tej firmy i jak na razie cisza nic nie puka i nie stuka a przejechane na nich około 10 tyś km.
    pozdrawiam

  10. 530gerbii pisze:

    Dwa lata temu zainwestowałem w lemfordery, cały kpl. Pierwsze zaczęły stukać górne przednie (proste)- po około 14 tyś, potem prawy banan – 18 tyś. Teraz mam na nich przejechane 39 tyś, po zimie wywalam cały kpl.
    Będę testował MS bo kosztują tyle że robiąc je samemu, nawet raz w roku to się opłaca. Lemforder trochę mnie rozczarował, sądziłem że dojadą 50 tysi.
    Jeżdzę dużo siedemnastką Lublin – W-wa i lokalnymi drogami w okolicy. Zawieszenie standardowe, opony i fele zalecane przez producenta.

  11. ole pisze:

    Założyłem całą górę i dwa banany z MS, ponieważ cena jest trochę niższa niż lemforder a jakością są podobno bardzo dobre. Przejechałem 20000 po śląskich drogach, gdzie dziura goni dziurę a jak jej niema to można wpaść na inne przeszkody. Jest nieźle bo nic nie stuka ;P

  12. Anonim pisze:

    Ja zmieniłem tydzień temu i nie narzekam jak coś się zmieni to napisze.

  13. Kawa pisze:

    Przejechałem na nich 10000 km, byłem teraz na badaniach i jest ok!

  14. [o-o] pisze:

    Ja nie dużo jeżdżę i w miarę omijam dziury, więc stwierdzam że nie ma co inwestować w zawiechę.Uważam że te powinny dać radę.Po co później płakać że LMO się rozsypało?Żeby nie było tylko górę spróbowałem MS, dół mam LMO. I nie żałuje!!

  15. Samm pisze:

    Ja kupiłem całą górę LMO na obie strony, łacznik stabilizatora i końcówkę drążką.
    Jeżdżę A4, w planach A6 :-) , na forum A4 jest mnóstwo o wahaczach i cześć ludzi bardzo poleca np. Master Sport. Otóż w kofiguracji: wahacze MS+łączniki stabilizatora oraz końcówki drążków (o ile dobrze pamiętam, a na bank końcówki drążków) innej firmy-np. LMO. Na razie u mnie jest ok, ale jak coś się znowu sypnie-górne wahacze po lewej stronie posypały się po roku jazdy-jakieś 25 tys. a prawa strona 10 tys. poźniej (a mam juz przejechane 40 tys.+kolega od którego kupiłem auto miał 20 tys.) to może wypróbuję same wahacze MS.

    Z tego co czytałem wielkę rolę odgrywa sam montaż wahaczy-od niego zależy ogromnie dużo!

    • ???? pisze:

      Samm skąd pomysł zeby montowac stabilizatora oraz końcówki drążków innej firmy – skor ms daje je w komplecie?
      Jeżdże juz ponad rok i niemam zastrzeżeń

  16. Jnek4 pisze:

    Powiem tak: też robiłem porównanie moich starych ori wahaczy LMO i TRW z nowymi LMO i powiem szczerze że teraźniejsze wahacze to już troszkę inna bajka.Założę się o każde pieniądze że wahacze porodukowane teraz nie mają żadnych szans wytrzymać tyle co te sprzed 10 lat.Na logikę to jest po prostu niemożliwe.Samochody robią dziadoskie, a co dopiero wahacze.Zresztą ile takich co pokupili ori LMO i po 10 tys. jazdy się rozsypało i płacz tylko bo dali 2000 za ori wahacze.
    Ja założyłem dół LMO i Febi a całą górę mam Master Sport.Skusiłem się po poczytanbiu lektury na forum Audi A4.Tam chłopaki robią testy.Kupują całe zawieszenie MS i charatają ile wlezie.Wnioski są więcej niż dobre.MS za te pieniądze (550 zł komplet) to naprawdę dobry wybór.I powiem szczerze że wolałbym kupić 3 x zawias MS niż 1 x LMO który i tak się sypnie, a porównując go z MS to MS wcale nie wypada blado.
    Zanim wywalicie kupę kasy na LMO poczytajcie o MS na forum A4.Nie zachwalam, ale sam się wahałem bop wiadomo że LMO kosztuje krocie, a po co wywalać kasę w błoto jak można kupić MS i jeszcze kasa zostaje i to sporo kasy.

  17. [Mentor] pisze:

    Zdecydowałem sie na oddanie swojego zawieszenie do Polskiej firmy regenerującej wszystkie typy zawieszeń i układy kierownicze w Bytomiu. A z tego co widziałem to pracują tam kumaci ludzie znający się na rzeczy. Jutro wkładam zawias zobaczymy jak sie będzie spisywał, w razie czego jest gwarancja i nie trzeba nic do Niemiec wysyłać. Koszt takiego zawieszenia 600zł z opinii wielu mechaników – jakość porównywalna z Lemforderem i innymi przodującymi firmami.

    • Nowy_wawa pisze:

      nie chce mi sie wierzyć że regenerowane zawieszenie będzie można porównać do lemfordera – nie ma takiej opcji

    • szybki30 pisze:

      ej [mentor] a moze ty jestes tym „kumatym” z „firmy regenerującej wszystkie typy zawieszeń i układy kierownicze w Bytomiu” bo dlamnie to brzmi jak marna kryptoreklam

    • Mauro pisze:

      A więc pozostaje tylko czekać na opinię tego regenerowanego zawieszenia.Czekamy za jakiś czas na odp.czy się opłacało.

    • -=GłosRozsądku=- pisze:

      Koledzy nie dajcie się zwieść temu, że regeneracja daje jakość porównywalną do oryginału. Ja sam w zeszłym roku regenerowałem 4 górne w firmie w Katowicach polecanej na tym forum. Owszem jest gwarancja i co z tego po roku czasu (przejechane 14 tys.) lewa strona totalne dno stuki itd. Faktem jest, że w Polsce jeździmy po dziurach a nie drogach, ale 14tys. przebiegu to stanowczo za mało. Koszt regeneracji 1 wachacza 80zł +45zł wymiana. Decyzja należy do każdego z Was – ja wybrałem wahacze Mastera

  18. Fabian28 pisze:

    Właśnie zamontowałem Master Sport i okaże się co to za firma. To będzie wielki test dla tych wahaczy. Wcześniej miałem zamontowane LEMFORDERY i zrobiłem na nich 22 tyś.km.I uważam ze to za mało jak na oryginalne. Dam znać jak się sprawują

    POZDRAWIAM

  19. Misza## pisze:

    Kupiłem Master Sport po przeczytaniu tego wątku z forum A4 bo ceny Lemforderów są zabójcze a zrobię na nich może troche wiecej a są droższe 3 razy.

  20. Anonim pisze:

    Jak myślicie czy pchac sie w orginalne zawieszenie na angielskie drogi?
    obecnie mam przejechane 215 tys km., w/g rachunków był wymieniany tylko lewy przedni dolny wachacz, czy to mozliwe ze jeszcze nikt nic nie robił? Dodam ze kupiłem auto z przebiegiem 195000 km okolo 6 miesiecy temu. Teraz zaczyna stukac. Ile moga mi wytrzymac wachacze Master-Sport? Jezdze dosyc ostroznie i nie katuje auta.

  21. Anonim pisze:

    Ludzie, nie robcie z poszukiwania wachaczy sensu swego zycia! Zamiast zastanawiac sie czy podejzanie tanie wahacze LF są: ori czy nie-ori, zalozcie wahacze MASTERSPORT czy inne, ktore kosztuja polowe ceny oryginalow. Przynajmniej bedziecie wiedziec na 100% co macie, a nie plakac po 2 latach: no przeciez mialo zdarte znaki, wygladalo jak ori, a w necie bardzo chwalili tego sprzedawce.

  22. Niunia_v8 pisze:

    Czy ma ktos zaufanego sprzedawce z allegro z wahaczami Master Sport?

  23. Arkadius pisze:

    Witam

    Zakładałem u siebie całe przednie zawieszenie z MS, przejechałem na nich około 20 tyś może 21 jakoś tak i nic z tym się nie dzieje do dnia dzisiejszego. Drogi które pokonuję są średniej jakości, pare razy wpadłem w sporą dziurę.
    Dodam jeszcze może cenną wskazówkę, która pewnie ma wpływ na żywotność wahaczy.
    Wahacze wymieniałem sam i znajomy mi podpowiedział, że jak będę już skręcać dolne wahacze to żebym przed ich skręceniem „na mocno” podniósł drugim lewarkiem zwrotnice do takiego poziomu jakby auto normalnie stało na kołach. Ma to znaczenie bo jeżeli mamy podniesione auto i w takim położeniu skręcimy dolne wahacze to po opuszczeniu auta te gumy mocno się skręcają i sądzę, że większość problemów z dolnymi wahaczami, że padają po 10 tyś bierze się właśnie ze złego montażu.

    Pozdrawiam

    • deper pisze:

      Wahacze wymieniałem sam i znajomy mi podpowiedział, że jak będę już skręcać dolne wahacze to żebym przed ich skręceniem „na mocno” podniósł drugim lewarkiem zwrotnice do takiego poziomu jakby auto normalnie stało na kołach. Ma to znaczenie bo jeżeli mamy podniesione auto i w takim położeniu skręcimy dolne wahacze to po opuszczeniu auta te gumy mocno się skręcają i sądzę, że większość problemów z dolnymi wahaczami, że padają po 10 tyś bierze się właśnie ze złego montażu.
      w każdym topiku o wymianie wahaczy jest mowa o tym, że śruby trzymające tuleje dokręca się na opuszczonych kołach, tj: klocek drewniany pod zwrotnicę, opuszczamy auto i dopiero dokręcamy na „siłę” tuleje.
      dotyczy to i górnych i dolnych wahaczy i łączników stabilizatora, i mocowania amortyzatora – dla wszystkich marek firm produkujących wahacze – nie tylko MS ;)
      o tej zasadzie wspomina też książka „sam naprawiam: vw passat b5″

  24. Banan pisze:

    MS 48 tys. po podlaskich drogach jak narazie cisza

  25. idii pisze:

    Od sierpnia 2011 jeżdżę na zawieszeniu M-S,nic nie puka,nic nie stuka,ostatnio robiłem przegląd i gdy auto było na podnośniku dokładnie sprawdziłem jego stan,po 10tkm igła.

  26. dodii pisze:

    Panowie tak mieszacie ze ni jak nie moge ładu dojsc jakie rozwiazanie najlepsze dla mojego paska, chyba tylko wróżka ratuje sprawe. I potwiwrdza sie moja maxyma–ilu użytkowników tyle opini—-fack i co roboć ?????????

    • wojownik pisze:

      ilu użytkowników tyle opini—-fack i co roboć ?????????

      Nikt nie powie Ci co masz zrobić, możesz jedynie, stać się jednym z użytkowników i wyrobić sobie własną opinię. Generalnie z tego co czytałem, to są to jedne z lepszych zamienników, na forum audi też sobie chwalą mastersporty, ale zdarzają się użytkownicy niezadowoleni, jednak nie sądzę, aby było ich więcej niż tych, którzy narzekają na to że kupili LMO i tez im coś tam padło zbyt szybko. IHMO cena/jakość OK jeśli chodzi o Mastery i opinie. Jak to będzie naprawdę, sam się przekonam.

  27. Anonim pisze:

    Witam Panowie – dzis założyłem komplecik ms – pojezdzimy zobaczymy co z tego będzie, licze ze sie nieprzejade na nich ;p

  28. mechanik_007 pisze:

    Wiele takich wahaczy zamontowałem swoim klientom, testowałem rożne firmy KRAFT, FAST, wahacze włoskie, rożne wahacze niemieckich firm i jako mechanik mogę stwierdzić że ten zestaw jest najlepszy.

  29. krzysiekwest pisze:

    Witam ja zamontowałem ms sport i zrobiłem na zawieszeniu 22 tyś i dop po tym przebiegu coś zaczoło się dziać a mianowicie pękł dolny banan później posypały się dwa górne po str lewej ale suma sumarum jestem zadowolony z zawieszenia oraz ceny a podkreśle że sam stoi na 225/45/17 u znajomego który ma na oryginalnych 15 tkach zawieszenie wytrz już 45 tyś

  30. Majkel pisze:

    Także kupiłem wahacze na http://www.unto.pl/wahacze-audi-a4-8d2-b5-audi-a6-4b-c5-p-668.html
    Błyskawiczna dostawa w niecałe 20 godzin dobry kontakt i doradztwo.

    Wcześniej miałem Febi ale nie polecam – przejechałem tylko 14 000 km. Teraz testuje MS :-)

  31. Szbki28 pisze:

    witam co sadzicie o tych wahaczach warto je kupować ? Do ilu mozna taki w miare dobry zestaw kupić?? kolego ja sie skusilem na MS bede zakladal w tym tygodniu jak beda sie sprawowac opisze w najblizszym czasie

  32. Siemaha pisze:

    uaktualnie mój przebieg na MS i jest to już dokładnie 30 tyś

  33. figi pisze:

    Witajcie.
    Dostalem dzis wahacze MS i okazalo sie za nie ma na nich tego wypuklego napisu MS tylko jakis denny nadruk z numerem ktory nic nie znaczy.
    Czy to podrobka?
    Pomocy

    • admin pisze:

      Zasadnicze pytanie brzmi czy kupiłeś komplet wahaczy czy wahacz indywidualny?
      Druga kwestia jaki to nadruk na nim masz?

  34. Korek pisze:

    Ja kupuje na allegro master-sporty od tego gościa http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5203650, nie zawsze ma najtaniej ale sprawdzony gość, mam warsztat wziąłem już któryś komplet, jeden z klientów ma już nastukane 40000 i jak na razie mają się o dziwo dobrze co na polskich drogach zaskakuje.

  35. Mechanik pisze:

    Uważajcie ale na allegro większość wahaczy to podróbki , nawet wahacze Master Sport są podrabiane

  36. Tom pisze:

    Ja mam Audi A4 z 98r. i zawieszenie master-sport i zrobiłem na nich ok 100 tys. po polskich drogach z czego 70% po Wrocławiu. Jestem z tego kompletu ogromnie zadowolony w porównaniu do wszystkich opinii na temat różnorodnych zawieszeń dedykowanych do tego typu aut. Zawieszenie jest naprawdę bardzo solidnie wykonane natomiast jest mały kruczek który koniecznie trzeba przestrzegać przy jego montażu czy ewentualnie każdego innego zawieszenia do tego typu auta. 99% majstrów dokręca całe zawieszenie na aucie podniesionym na podnośniku co jest wielkim błędem i w efekcie wasze zawieszenia wytrzymują tyle ile wytrzymują. Cały pic polega na tym, żeby po złożeniu całego zawieszenia na nie dokręconych śrubach, założyć koło i opuścić auto z podnośnika. Troszke nim pomajtać żeby się uleżało i dopiero wtedy na OPUSZCZONYM samochodzie dokręcić wszystkie śruby mocujące. Do tego zabiegu dobrze jest mieć kanał w garażu bądź musi go mieć majster na swoim wyposażeniu. Problem tkwi w tym że bardzo mało osób o tym wie a majstrom nie chce się tego robić bo jest częstszy zysk dla nich.. Polecam wszystkim przypilnować majstrów pod tym kątem, najlepiej naocznie a na pewno zobaczycie efekty w eksploatacji waszego samochodu.
    Mam nadzieję że udało mi się komuś z was pomóc.
    Pozdrawiam

  37. Jarek pisze:

    Witam.
    W pasku b5 mam górę z MS od dwóch lat i nie słychać by coś tam pukało.
    Teraz poszukuję opinii o lepszych podróbkach i chyba założę komplet MS zgodnie z zasadą, że jak wymieniać to całość.
    Jednego mi w tych opiniach brakuje – negatywnej opinii o MS. Ale jak to się mówi jak nie sprawdzisz to się nie przekonasz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>